Een FIT begin | 7 sporten naast je krachttraining

Een FIT begin | 7 sporten naast je krachttraining

29 november 2016, 11:08
2 reacties

Welke sporten zijn een goede aanvulling zijn op je fitnessschema? Hieronder een top zeven!

7. Spinning / wielrennen
Onder krachtsporters blijft het cardio- en conditiewerk vaak achterwege. Het mooie aan spinning is dat de kans op blessures vrij klein is, en je door de opzwepende muziek en lesgenoten superveel calorieën verbrandt zonder dat je het doorhebt. Een lesje spinning kost maar een uurtje tijd en is perfect om je conditie te verbeteren. Met deze training gooi je je hartslag flink omhoog en verbeter je je uithoudingsvermogen.

Als het weer het toelaat, kun je natuurlijk net zo goed op je wielrenfiets springen en een mooie tourtocht maken.

6. Circuittraining / bootcamp
Je hebt geluk als er een circuittraining- of bootcamples wordt gegeven in je sportschool. Deze lessen zijn namelijk perfect om aan je spieruithoudingsvermogen te werken. Bij deze trainingsvormen werk je meestal een soort circuitje af met oefeningen met losse gewichten. Denk aan squatten, optrekken of dips. En dat zonder rust en met een licht gewicht. Door de kleinere weerstand neemt je conditie toe en werk je aan je spieruithoudingsvermogen. Dit is perfect voor sporters die veel kunnen tillen maar een beperkt spieruithoudingsvermogen hebben.

5. Yoga & pilates
Yoga en pilates zijn beide perfecte lessen om te werken aan een sterkere core en flexibiliteit. Je rekt je spieren extra op, waardoor je je na de training weer wat losser voelt. Vaak gebeurt dit in combinatie met ademhalingsoefeningen, dus je gaat helemaal ontspannen naar huis! Perfect als je een stressvolle dag achter de rug hebt.

4. Klimmen
Klimmen is een superworkout voor je hele lichaam – en dan met name je rugspieren. Ga eens een keer 'boulderen' of volg een klimles. Onderschat dit niet, want dit is een uitdagende training. Naast dat je de spieren traint, moet je ook heel technisch een bepaalde route volgen. Geen makkie!

3. Calisthenics
Calisthenics is het trainen van je lichaam met je eigen lichaamsgewicht. Vaak gebeurt dit in speciale parkjes of in een speeltuin met stangen, ringen en elastiekbanden. Het mooie aan deze sport is dat je weinig nodig hebt en toch je lichaam goed kunt trainen. Oefeningen die aan bod komen zijn o.a. de pistol squat, muscle-up, chin-up en human flag.

2. Zumba
Het mooie aan Zumba is dat je aan je conditie en flexibiliteit werkt en veel calorieën verbrandt. Door de opzwepende muziek vliegt het uur zo voorbij. Helaas lijken er weinig mannen te porren voor Zumba...

1. Jumping fitness
Jumping Fitness is een supergoede workout voor je beenspieren en conditie. Met name omdat de trampoline zorgt voor een veel zachtere landing, waardoor je in vergelijking met andere sporten een kleine kans hebt op blessures. De impact op gewrichten en pezen is immers veel minder. Aanrader!

Coverfoto: Video

De FIT. Methode 
Op zoek naar een stappenplan dat jou helpt met het opbouwen van spieren, slanker worden en ervoor zorgt dat je dat droomlichaam bereikt? 

De FIT. Methode leert je niet alleen alles over fitness, voeding en rust, maar voorziet je van een exact stappenplan, zodat jij precies weet wat je moet gaan doen om jouw droomlichaam te bereiken! 

Het boek is niet alleen voor beginners, maar ook voor gevorderden en zelfs pro’s! Waar wacht je dus nog op? Tijd om aan de slag te gaan!

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met FIT.nl.

29 november 2016 13:17

is aftrekken ook een goed alternatief?

30 november 2016 10:19

Niiiice:) Ben sowieso al veel bezig met sport en deze tips zijn altijd handig^^

Log in om een reactie te plaatsen

517 Online gebruikers
Vul een correcte gebruikersnaam en wachtwoord in.
Login Vergeten
Nog geen lid? Meld je gratis aan en ontmoet direct duizenden andere gebruikers.
Volg Gay.nl op
Facebook / Twitter

deze functie is alleen voor Members
Word nu Member! Ok