190 Online gebruikers
Vul een correcte gebruikersnaam en wachtwoord in.
Login Vergeten
Een FIT begin | Hoe verlies je buikvet zonder oefeningen?

Een FIT begin | Hoe verlies je buikvet zonder oefeningen?

Ineens zit het er: lovehandles, zwembandjes, of gewoonweg buikvet. Je wilt er zo snel mogelijk vanaf. Maar hoeveel buikspieroefeningen je ook doet, het vet rond je middel blijft hardnekkig zitten. Hoe kom je dan wel aan een platte buik? In dit artikel lees je hoe je dat buikvet verliest.

Is buikvet ongezond?
Overtollig vet is ongezond en verhoogt de kans op diabetes type 2 en hart- en vaatziekten. Het ziekterisico is hoger bij personen die veel vet rond het middel hebben in vergelijking met veel vet op bijvoorbeeld heupen en dijen. Vaak wordt overgewicht bepaald middels de Body Mass Index (BMI). Je BMI zegt echter niets over hoe het vet over het lichaam verdeeld is. Bij de één zit het rond het middel, bij de ander op de billen en heupen. Iemand met een gezond BMI, maar eveneens veel buikvet, heeft een grotere kans op welvaartsziekten zoals hart- en vaatziekten en diabetes.

Alle reden dus om deze probleemgebieden aan te pakken. Lees hieronder hoe je van buikvet afkomt.

Hoe kom ik ervan af?
Als je buikvet wilt kwijtraken, moet je afvallen. Afvallen doe je over je gehele lichaam. Plaatselijk vet verbranden is voor zover bekend lastig of zelfs onmogelijk. Je lichaam reageert op een energietekort door overtollig vet te verbranden. Als jij ervoor zorgt dat je minder eet dan je nodig hebt, zul je vanzelf vet verliezen over je gehele lichaam. Houd er dus ook rekening mee dat je geen controle hebt over de plekken waar je vet verliest.

Bij vrouwen kan het bijvoorbeeld ten koste gaan van een cupmaat of verandert de vorm van de billen. Het proces van vetverlies is voor iedereen anders. Helaas hebben we het te doen met ons genetisch materiaal. Je genen bepalen je vetopslag en waar je dit als eerste verliest. Mensen verliezen hun vet meestal als laatste op de buik (vooral bij mannen) en rondom de heupen (vooral bij vrouwen).

Helpen buikspieroefeningen?
Door elke dag je buikspieren te trainen, krijg je niet per se een sixpack of platte buik. Een platte buik krijg je door af te vallen. Buikspieroefeningen kunnen wel helpen om je buikspieren sterker te maken, waardoor ze mogelijk iets beter of sneller zichtbaar worden. Maar als er een vetlaag over je spieren zit, zie je ze niet. Daarnaast hebben buikspieren maar een beperkte groeicapaciteit. Zorg er dus vooral voor dat je vetpercentage daalt. Twee keer per week je buikspieren trainen, is voldoende.

Coverfoto: Creative Commons

De FIT. Methode 
Op zoek naar een stappenplan dat jou helpt met het opbouwen van spieren, slanker worden en ervoor zorgt dat je dat droomlichaam bereikt? 

De FIT. Methode leert je niet alleen alles over fitness, voeding en rust, maar voorziet je van een exact stappenplan, zodat jij precies weet wat je moet gaan doen om jouw droomlichaam te bereiken! 

Het boek is niet alleen voor beginners, maar ook voor gevorderden en zelfs pro’s! Waar wacht je dus nog op? Tijd om aan de slag te gaan!

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met FIT.nl.

  Whatsapp
21 november 2016, 12:43
190 Online gebruikers
Vul een correcte gebruikersnaam en wachtwoord in.
Login Vergeten
Nog geen lid? Meld je gratis aan en ontmoet direct duizenden andere gebruikers.
Volg Gay.nl op
Facebook / Twitter

deze functie is alleen voor Members
Go Premium Ok
4YdfLC8WFC9kpLuFiYeRLrKzsL4zueHu