651 Online gebruikers
Vul een correcte gebruikersnaam en wachtwoord in.
Login Vergeten
Een FIT begin | 9 handige bootcamp tools

Een FIT begin | 9 handige bootcamp tools

Flink aan het bootcampen? Maak je bootcampsessie compleet met deze negen handige tools!

1. Springtouw
Een springtouw is licht en ideaal voor je warming-up. Touwtjespringen is in het begin even wennen, omdat je de 'swing' nodig hebt. Maar als je die eenmaal te pakken hebt, is het echt leuk om te doen. Met deze beweging train je de kuiten en maakt je de schouders goed los. De echte pro's doen natuurlijk een 'double under': het springtouw in één sprong twee keer onder de voeten door zwiepen.

2. Weerstandsbanden 
Weerstandsbanden zijn eveneens licht in gewicht en perfect voor een full body training. Weerstandsbanden zijn ideaal als je lang op reis bent. Dit kun je letterlijk overal ter wereld doen!

3. Weight Bags 
Weight bags zijn perfect voor de wat zwaardere bootcampoefeningen. Je kunt ermee squatten, deadliften, rows doen en nog veel meer. 

4. Battle Rope
Battle ropes zie je steeds vaker terug in de sportschool, maar je kunt er ook prima een bootcamptraining mee verzorgen. Geschikt als warming-up of als cardio workout. Daarnaast kun je er natuurlijk mee touwtrekken. Pas wel goed op dat het touw niet uit je handen glipt!

5. Bokspads 
Elementen uit een kickbokstraining zie je in steeds meer bootcampklassen terug. Het mooie aan deze training is dat je voor je het weet al honderd calorieën hebt verbrand. Een ander belangrijk pluspunt is dat je werkt aan zelfverdediging. Lijkt dit je wat? Haal wat bokspads en bokshandschoenen in huis. Het kan verstandig zijn om een extra bitje te kopen om te tanden te beschermen voor wanneer er een vuist tussendoor vliegt. Geen bokshandschoenen bij de hand? Probeer eens een paar keer 60 seconden vol gas te schaduwboksen. Dit is echt een goede en pittige workout!

6. Sledgehammer
Deze leuke tool zie je nog niet zo vaak bij bootcamplessen. Met een sledge hammer kun je lekker rammen op de grond. Probeer maar eens een minuut lang met een zware hamer op een tractorband te timmeren. Dit is niet alleen een goede drill voor je conditie, je arm- en core spieren worden er ook sterker van. Let wel goed op dat je niet op je tenen hamert.

7. Speedladder
De speedladder is een fijne tool voor een betere conditie. Het mooie van de speedladder is dat je werkt aan je fijne coördinatie omdat je tussen de ladders door moet springen en zo ook nog eens sterkere kuitspieren ontwikkelt. Probeer zoveel mogelijk op je voorvoeten te bewegen.

8. Zandzakken
De zandzak is ideaal voor de front squat of als extra gewicht als je een heuvel oprent. Het voordeel hiervan is dat de lege zakken licht zijn om mee te nemen en makkelijk te vullen zijn zodra je een bult zand treft. Houd met dat laatste van tevoren dus wel even rekening!

9. Slosh Pipe
De laatste variant is de slosh pipe, oftewel een pvc-buis gevuld met water. Met een dergelijke pijp kun je bijvoorbeeld squatten, lunges en de military press doen. Een leuke en inventieve trainingstool. Succes!

De FIT. Methode 
Op zoek naar een stappenplan dat jou helpt met het opbouwen van spieren, slanker worden en ervoor zorgt dat je dat droomlichaam bereikt? 

De FIT. Methode leert je niet alleen alles over fitness, voeding en rust, maar voorziet je van een exact stappenplan, zodat jij precies weet wat je moet gaan doen om jouw droomlichaam te bereiken! 

Het boek is niet alleen voor beginners, maar ook voor gevorderden en zelfs pro’s! Waar wacht je dus nog op? Tijd om aan de slag te gaan!

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met FIT.nl.

Coverfoto: Still uit Bridesmaids

  Whatsapp
31 oktober 2016, 13:00
651 Online gebruikers
Vul een correcte gebruikersnaam en wachtwoord in.
Login Vergeten
Nog geen lid? Meld je gratis aan en ontmoet direct duizenden andere gebruikers.
Volg Gay.nl op
Facebook / Twitter

deze functie is alleen voor Members
Go Premium Ok
NOcOXcOUKvYdVtpmWlRHRCbtl2OHralu