488 Online gebruikers
Vul een correcte gebruikersnaam en wachtwoord in.
Login Vergeten
Een FIT begin | 7 tips voor een fitte kantoorbaan

Een FIT begin | 7 tips voor een fitte kantoorbaan

Heb je een kantoorbaan? Dan breng je waarschijnlijk het grootste deel van de dag zittend door achter je bureau. Lees de onderstaande tips om op een leuke en makkelijke manier meer te bewegen.

1. Tussendoor de benen strekken
Probeer allereerst meer te bewegen tussen al het werk door. Haal wat vaker iets te drinken, loop naar je collega om wat te vragen in plaats van hem of haar via de e-mail te contacten en neem waar mogelijk de trap in plaats van de roltrap of lift! 

2. Naar buiten
Benut de pauze goed! Ga met een stel collega's naar buiten om een stuk te wandelen. Dit is niet alleen goed voor je dagelijkse lichaamsbeweging, het heeft meer voordelen. Zuurstof en lichaamsbeweging bevorderen namelijk de bloedsomloop, wat de hersenen weer van zuurstof voorziet. Naast dat wandelen gezond is, is het ook nog eens gezellig om op deze manier te socializen met je collega's. Je zou er ook voor kunnen kiezen om vergaderingen/besprekingen niet plaats te laten vinden op kantoor, maar tijdens een wandeling.

3. Workout
Is het erg slecht weer, dat hoeft geen excuus te zijn om de hele dag binnen te zitten. Kies er bijvoorbeeld voor om een mini-workout te doen. Even van de plek af, stretchen, wat jumping jacks, (bureaustoel-)squats, lunges, een paar push-ups tegen je bureau of reverse dips op je stoel en je kunt er weer tegenaan! 

4. Stappenteller
Gebruik een stappenteller en stel een doel. Wanneer je 10.000 stappen op een dag wilt behalen, motiveert dit je om wat vaker van je plek af te komen en voor en/of na werktijd wat meer te bewegen.

5. Motiveer elkaar
Spreek je ideeën en doelen omtrent een fitte leefstijl uit naar je collega's. Waarschijnlijk zitten zij ook hele dagen op een stoel achter een computer. Ook voor hen is het dus goed om wat meer in beweging te komen. Het is een stuk leuker om samen in beweging te komen en bovendien heb je zo ook wat mensen om mee te concurreren. 

6. Let op met wat je eet
Naast uren op een bureastoel zitten, is ook het gevaar van veel snaaien tijdens het werk niet bevorderlijk voor een fit lichaam. Weer een collega die trakteert? Wanneer je eet terwijl je doorwerkt, ben je je niet altijd bewust van hoeveel je eet – of dát je überhaupt eet. Om dit te voorkomen, kun je meer vezelrijke producten eten en vaste eetmomenten plannen tijdens je werkdag. Zo heb je langer een verzadigd gevoel.

7. Houding
Tot slot is het goed om tijdens een hele dag achter je bureau te letten op een juiste werkhouding. Het is belangrijk dat je op een goede manier zit, om nek- en rugklachten te voorkomen. Veel van deze klachten ontstaan doordat mensen naar voren gebogen zitten. Dit kan je proberen op te lossen door je computerscherm op ooghoogte te plaatsen. Zo houd je je nek en wervelkolom gemakkelijker in één lijn. Ook een goede bureaustoel is van belang voor een juiste zithouding. 

De FIT. Methode 
Op zoek naar een stappenplan dat jou helpt met het opbouwen van spieren, slanker worden en ervoor zorgt dat je dat droomlichaam bereikt? 

De FIT. Methode leert je niet alleen alles over fitness, voeding en rust, maar voorziet je van een exact stappenplan, zodat jij precies weet wat je moet gaan doen om jouw droomlichaam te bereiken! 

Het boek is niet alleen voor beginners, maar ook voor gevorderden en zelfs pro’s! Waar wacht je dus nog op? Tijd om aan de slag te gaan!

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met FIT.nl.

  Whatsapp
25 oktober 2016, 11:34
488 Online gebruikers
Vul een correcte gebruikersnaam en wachtwoord in.
Login Vergeten
Nog geen lid? Meld je gratis aan en ontmoet direct duizenden andere gebruikers.
Volg Gay.nl op
Facebook / Twitter

deze functie is alleen voor Members
Go Premium Ok
UhT6tzHXoEQHooyJsmbb1YH2MM0K6se1